Fitness: wat ik eet

ways-to-eat-healthier

Bron

De lieve Yvonne van mamaschatje vroeg mij om eens een weekmenu te delen. Vandaar dat er vandaag een fitness blogje volgt over hoe en wat ik eet. Ik kan je al een spoiler vertellen: ik eet waar ik zin in heb!

Sporten en gezond eten gaan hand in hand. Als je veel sport, dan heb je behoefte aan puur eten, eten dat niet al te veel bewerkt is en waar veel goede voedingsstoffen in zitten. Voedsel dat je lijf ook daadwerkelijk voedt. Dus omdat ik 5 keer per week sport, is het makkelijk voor mij om al dat zogenaamde lekkers te laten staan. Daarnaast weet ik dat het niet goed voor me is, voel ik me beter zonder en vind ik het inmiddels helemaal niet zo lekker meer (op chocolade en chips na).

LEES OOK Fitness: vroeg uit de veren

Maar wat eet ik dan? We zijn een vegetarisch huishouden, dat als eerste. Vlees komt er dus al niet in. Ik eet zo puur mogelijk. Het liefste zonder suiker of zonder al te veel toegevoegd chemicaliën. Ik ga zelfs nog een stapje verder doordat ik ook probeer in de rest van m’n leven zo weinig mogelijk rotzooi binnen te krijgen. Zo koken we met RVS pannen, gebruiken we verzorgingsproducten die weinig tot geen schadelijke stoffen bevatten en geven we de voorkeur aan biologisch eten mits het niet belachelijk duur is.

Ik ben ook lief voor mezelf: als ik zin heb om te snoepen of eens een zak chips leeg te eten, dan gebeurt dat ook. Ik leg mezelf dan geen straf op, ik geniet van het zondigen en las geen balansdag in. Mijn basis is gezond en puur, af en toe een uitschieter maakt mij dan niets uit.

Weekmenu
maandag: pasta met groenten en vegaburgers
dinsdag: Thaise aardappelcurry met erwten, kikkererwten en tomaten
woensdag: rijst met witte bonen in tomatensaus
donderdag: wortelkokossoep met fruit en ciabatta
vrijdag: oven friet met sperziebonen en fruit
zaterdag: risotto met tuinbonen
zondag: pannenkoeken

Dagmenu
Ontbijt: twee sneeën volkoren brood met roomboter en pindakaas, rijstemelk met cacao, grote mok thee en een glas water
Tweede maaltijd: winterpeen, appel en een glas water
derde maaltijd: ramen noodles met erwten, zwarte bonen, tomaten, paprika en tofu en vers geperst sinasappelsap
vierde maaltijd: twee sneeën volkoren brood met roomboter en een plak kaas met een glas appelsap
vijfde maaltijd: pasta met groenten met een glas appelsap
Avondsnack: een stukje chocolade, thee en twee glazen water

Fitness is een belangrijk onderdeel van m’n leven en ik ben een echte sportjunkie geworden. Lees elke week een blogje over fitness, motivatie en gezond leven.

set of blank black rubber stamps

Advertenties

6 thoughts on “Fitness: wat ik eet”

    1. 1kg winterpeen
      700 ml groentebouillon
      kokosmelk
      sinasappel uitgeperst
      kruiden: gember en wat je lekker vindt

      de wortel met bouillon en kokosmelk door de blender halen, daarna nog even laten pruttelen met sinasappelsap er door en kruiden.
      TIP: hoe meer wortel hoe lekkerder

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s