Fitness Motivatie: Gezondheid

woman-workout-with-dumbbell-in-gym

Bron

Vijf dagen per week sport ik, ongeveer 30 minuten per keer en ik push mezelf om steeds zwaarder te tillen en harder te trainen. Daarbij eet ik gezond en puur, zoveel mogelijk zonder geraffineerde suikers en andere zooi. Maar hoe hou ik dat vol? Waarom doe ik het eigenlijk? Wil ik een six pack?

Nope! Geef mij maar een gezond, mooi lichaam en elke dag meerdere lekkere maaltijden! In deze video wordt goed uitgelegd waarom een six pack ambiëren helemaal niet zo gezond is.

Geef ik dan helemaal niets om m’n uiterlijk? Nee, natuurlijk wil ik er graag op een bepaalde manier uit zien en wil ik met name strak in m’n velletje zitten. Dat is hartstikke bereikbaar en ik vind het ook leuk om telkens meer spieren te zien. Om te zien hoe m’n harde inzet zich uitdrukt in m’n lijf. Maar dit is niet mijn motivatie om te sporten.

Na de geboorte van onze oudste dochter kreeg ik het doktersadvies om een paar keer per week een beetje te bewegen. Er zijn een aantal chronische gezondheidsproblemen en gezondheidsrisico’s die ik hiermee drastisch kan verminderen. Op die manier zou ik gezond oud kunnen worden en anders zouden er relatief ernstige gezondheidsproblemen kunnen ontstaan. Dat advies van wat bewegen werd in mijn hoofd omgezet naar fanatiek gaan sporten. Ik ging van couch potatoe naar 6 dagen per week 1,5 uur fitness. Sinds onze jongste dochter op deze prachtige wereld rondbubbelt is het flink verminderd, maar ben ik nog minstens zo fanatiek bezig.

LEES OOK: Fitness na vakantie

Vrijwel meteen raakte ik er ook verslaafd aan en ging ik beter eten. Eten en sporten gaan hand in hand wat dat betreft. Doordat je je zo goed voelt, verlang je naar ander voedsel. Voedsel dat daadwerkelijk je lichaam voedt en je spieren laat herstellen van de inspanning die je levert. Ik werd ook rustig, zat lekkerder in m’n vel en kreeg meer focus. Fitness doet zo veel meer voor je lijf dan alleen een mooi kontje of een lekkere six pack. Het verandert je van binnen én van buiten!

Naast deze motivatie om te blijven sporten, heb ik ook veel zelfdiscipline. Als ik iets wil, dan ga ik daar ook voor. Ik stel doelen en zorg dat ik deze bereik. Bitch less, sweat more: zoals ik al eerder schreef. Ik hou van hard werken, van uitdagingen en ik ga er niet over zeuren. Dat is ook nodig, aangezien ons leven hectisch en druk is. Ik moet veel plannen maken en volhoudingsvermogen hebben om te kunnen blijven sporten.

Klik hier om deze video over fitness motivatie te bekijken.

Dat zijn toch wel de drie ingrediënten die zorgen dat fitness onderdeel van m’n leven is geworden. Motivatie: mijn gezondheid. Plezier: het voelt goed en je krijgt er zo veel voor terug. Discipline: sweat more, bitch less. In de woorden van Shia LaBeouf “JUST DO IT!”

Heeft mijn motivatie jou gemotiveerd? Wil je zelf ook graag aan de slag en wil je hier meer over te weten komen? Heb je nog een extra duwtje in de rug nodig? Reis met me mee op fitness-avontuur: ik schrijf er elke week een blogje over!

set of blank black rubber stamps

14 gedachten over “Fitness Motivatie: Gezondheid”

    1. Dankjewel voor je lieve compliment! Dat advies en de onderzoeksuitslagen hakte er in als een bom, dus voor mij was de enige optie het advies op te volgen. Ik wil gezond oud worden en lang bij m’n lieve man, kinderen en familie blijven!

      Geliked door 1 persoon

  1. Dat motiveren hoef je bij mij niet meer te doen. Ik ben net zoals jij verslaafd aan FitnessBlender en doe het ook zo’n 5 a 6 x per week. Ik ben 4 jaar geleden 15 kilo afgevallen en nu nog steeds op dat gewicht en een beter en strakker lichaam.

    Like

  2. Mooi en motiverend geschreven. Ik sport ook 5 x per week en eet gezond. Ik ben gewichsconsulent dus weet wat ik eet en ook al ben ik een veertiger en hoef ik echt een bikini body meer. Ik voel me toch beter wanneer ik sport en goed eet. En in het weekend komt daar echt wel een wijntje bij hoor!

    Like

    1. Bij mij werkt het ook zo, wat voelt dat anders dan wanneer je troep in je lichaam stopt! Heerlijk gezond. Ik moet zeggen dat ik mezelf 10 kilo zwaarder en minder strak ook mooi vind met prachtige rondingen, maar ik zit liever strak in m’n vel en voel me energiek & gezond.

      Like

Plaats een reactie